Adolphe Sax
Thema:
Leeftijd:
Duur:
Prijs*:
Adolphe Sax
10-14 jaar
50 minuten
€ 690
Magda Van der Aa
Kristel Vranken en Benny Laureyn
Het verhaal
In een theatervertelling, begeleid met saxofoonmuziek en in een regie van Magda van der Aa, doen wij het leven van Adolphe Sax op een leuke manier uit de doeken. Wij willen leerlingen van de derde graad lager onderwijs en eerste graad middelbaar (beide graden hebben een aangepaste versie voor hun leefwereld) laten kennismaken met de boeiende, intrigerende, ambitieuze persoonlijkheid van deze Belg. Het wordt hoog tijd dat de man vanonder het stof wordt gehaald! En daar gaan wij voor zorgen in een schoolvoorstelling van een kleine vijftig minuten.
Reacties
Een greep uit de reacties:
- ... de voorstelling zat heel goed in elkaar en ze was heel duidelijk voor de leerlingen. Het was ook leuk dat er regelmatig een muzikale noot het geheel ondersteunde. De kinderen waren enthousiast en staken op een leuke manier iets op van Adolphe Sax ...
- ... de leerlingen vonden het interessant, leuk, grappig en leerzaam, de muziek was leuk en zorgde voor extra animatie, ze konden het zich levendig inbeelden ...
- ... proficiat met de voorstelling. De leerlingen hebben er ontzettend van genoten, de leerkrachten vonden het super. Ook ik vond het superknap ineen steken! ...
- ... Bij deze je toch nog even zeggen dat ik enkel héél goede reacties gekregen heb ivm ‘Adolphe Sax’. Gisteren nog collega van Fente gezien. Zij vertelde me dat de leerlingen wild enthousiast waren!!...
Technische fiche
- Leeg podium of verhoogd speelvlak van min. 6m x 4m met neutrale achtergrond.
- Algemene belichting op speelvlak.
- Zaal verduisterbaar.
- Stopcontact bij speelvlak.
- Kleedruimte in nabijheid speelvlak
- Vrije parkeerplaats nabij het podium
* Uitleg prijs
- De prijzen zijn incl. de verplaatsingskosten (waar ook in Vlaanderen).
- De prijzen zijn excl. btw 6% en excl. Sabam.
- Tweede voorstelling zelfde dag-zelfde plaats : € 50 extra korting
- Het aantal toeschouwers dient te worden beperkt tot 100 leerlingen.